Treenilista

Tältä sivulta löytyy Tampereen Taidon viimeisin aihe/vetolista. Huomioikaa erityisesti mahdolliset perutut vuorot.

Aina vuoden alusta lähtien alkeiskurssi harjoittelee samoja aiheita kuin värivyöt ja mahdollisuuksien mukaan aiheita harjoitellaan myös yhdessä. Harjoituksen vetäjä päättää miten treeni on paras toteuttaa.

Joka kuukauden ensimmäinen keskiviikko (ei kesällä) pidetään yhteinen loppujumppa Tampereen Taidon junioreiden kanssa klo 18.00 – 18.15. Mahdollisuuksien mukaan paikalle toivotaan runsaasti värivöitä treenaamaan junioreiden kanssa. Värivöiden harjoitukset alkavat normaalisti klo 18.30 yhteisen loppujumpan jälkeen.

 Päivä  Vetäjä  Aihe värivyöt
ma 3.6 Hanna Tengipäivä. Kunnon lämmittelyt ja treeni omistetaan pelkälle tengille. Korkeaa, matalaa, harjoitteita, suorituksia jne. Oma tavoite 10min, otetaan lähtötilanne videomateriaali kaikille omasta tavoitteesta.
ma 10.6. Helmiina Ottelun erikoisemmat väistöt. Pysyminen alhalla, väistäminen kohti jalkaa, aina eteen liikkuminen väistössä, hyppy ylös jne. Oma tavoite 10min.
ma 17.6. Hannu Tai- ja in-hokeiden kertaus (paikalla olevien mukaan). Oma tavoite 10min.
ma 24.6. Susanna Unsokuhappo ja variaatiot (tekniikat, unshinhappo jne). Oma tavoite 10min.
ma 1.7. Martta Katse ottelussa. Tekniikat, joissa on haastava katseen paikka. Oma tavoite 10min.
ma 8.7. Esa Tenkai. Valmistetaan tenkai (kooltaan sopivissa) ryhmissä. Valmiin tenkain tavoitteena oon erityisesti tehdä sengin ja ungin rooleista näyttävät hyödyntäen kyseistä tekniikkaluokkaa. Oma tavoite 10 min.
ma 15.7. Martta Kehonhallinta. Treeni omistetaan kehonhallintaliikkeille. Voivat olla taidoa, taidoa kehittäviä tai muuten vaan hyviä kehonhallinnan harjoitteita. Oma tavoite 10 min.
ma 22.7. Kalle Sei-mei-no-hokein kertaus ja hengitykset. Oma tavoite 10 min.
ma 29.7. Hanna Reagointi ottelussa. Reaktioharjoitukset esim. oikea väistö, oikea vastari jne. tiettyyn tilanteeseen. Oma tavoite 10 min.
EM-kisat 2.-3.8.
ma 5.8. Juha Yhden erikoishokein opettaminen (oma valinta). Oma tavoite 10 min. Kuvataan tavoitteiden tila ja vertaillaan lähtötilanteeseen. Mietitään jatkokehitystä tavoitteelle.
Siirytään syksyn aikatauluun
ma 12.8. Susanna Tutustuminen geda-no-koboon. Opetellaan kobo ja treenataan sen osioita. (ensi vuoden vyökokeita ajatellen ja hyväksi treeniksi kaikille). Oma tavoite 10 min.
ke 14.8. Hannu Tutustuminen geda-no-koboon. Opetellaan kobo ja treenataan sen osioita. (ensi vuoden vyökokeita ajatellen ja hyväksi treeniksi kaikille). Oma tavoite 10 min.
ma 19.8. Hanna Nopeustreeni. Näytetään ja treenataan harjoitteita, joilla saadaan nopeutta otteluun ja hokeihin. Oma tavoite 10 min.
ke 21.8. Esa Leikkejä ja lihaskuntoa. Tehdään kaikkea hauskaa, mutta saadaan silti tehokas treeni aikaiseksi.
 To be continued…